Hjelp!! jeg har en iPad, men ikke internett…

23 05 2010

Jeg fikk endelig iPaden som jeg bestillte i USA 16 Mai. Jeg skal ikke skrive om hva jeg synes om denne nå. Dette er noe jeg skal ta etter ca en mnd bruk. Men kan avsløre at denne er blitt mer brukt en iMacen og MacBook Proen 🙂 Da jeg bestillte iPaden gikk jeg for den billigste og den uten 3G. Litt av grunnen var at 3G versjonen ikke var kommet i butikken da jeg bestillte. Men største grunnen var at jeg ville bruke minst mulig penger, fordi jeg venter på neste generasjons iPad som vil (mest sannsynlig) få det etterlengtede kamera. Sånn at videosamtale som Skype ol. blir mulig. Jeg tenkte oxo at jeg har jo alltids iPhonen min med meg. Og er det absolutt noe jeg vil søke på nettet etter så kan jeg bruke den (der det ikke er WiFi). Men jeg tok så skammelig feil. Og det har jeg opplevd sånn ca 1000 ganger iløpe av 1 uke. Jeg sier: bare vent litt, så skal jeg gå inn i dropboxen og finne dokumentet… F€£#%%. arg. Det er ikke internett. Eller ååå du vet ikke hvordan man lager bløtekake, la meg google litt….. grrrrrrr!!!! Men i dag mens jeg var på jobb, satt jeg på Peppes Pizza og ventet på at gutta skulle bade ferdig på Vannkanten (jobber som ungdomsarbeider) så fant jeg ingen WiFi jeg kunne koble meg på. Jeg kunne selvfølgelig ta opp iPhonen. Men jeg vil jo brife litt med iPaden oxo :p da kom jeg på at man kan gjøre iPhonen til en trådløs router (WiFi HotSpot). Da er man avhengig av at iPhonen er jailbreaket. Så finner man et program som heter MyWi ifra Cydia. Denne koster 9,99$ (9 dagers gratis prøve periode). Gå så inn på MyWi som legger seg på springboardet og der kan man velge om man vil ha passordbeskyttet nett eller ikke. Så er det bare å sette WiFi tethering på ON. (man kan gå ut av programmet etterpå siden den kjøres i bakgrunnen.) Til slutt er det bare å søke etter WiFi nettet som nettopp ble laget på iPaden, koble seg på og Voila. Man er på nett. Og det fungerer FANTASTISK (ihvertfall når det er 3G nett)

Å ha internett tilgjengelig på iPad er absolutt et must. Siden de fleste aplikasjoner er avhengig av det. Har du tenkt å kjøpe iPad er 3G versjonen et lurt valg. Men vil du spare penger. Sã anbefaler jeg MyFi 🙂 Hvis du har iPhone da :p

Handlinger

Information

Legg igjen en kommentar

